شهرداری ضعف بدنه فنی و نظارتی خود را ترمیم کند
آپلود عکس
آپلود عکس
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب نایس گروب مایساچت اقتصادی سیاسی فرهنگی و هنری ورزشی بین المل اجتماعی حوادث تاریخ روز
تبلیغات

\ایگاه خبری تحلیلی ارتاویل نیوز

جدیدترین مطالب
 

 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل:
شهرداری ضعف بدنه فنی و نظارتی خود را ترمیم کند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر اردبیل گفت: شهرداری باید ضعف بدنه فنی و نظارتی خود را برطرف کرده و نسبت به تقویت این جبهه تلاش و جدی کند.

خبرگزاری فارس: شهرداری ضعف بدنه فنی و نظارتی خود را ترمیم کند

 

سالار شاکر در گفت‌و گو با ارتاویل نیوز در اردبیل، اظهار داشت: همکاران شورای شهر اردبیل باید به شکل پرتحرک و پر جنب و جوش پیگیر مسائل مختلف در حوزه شهری و انتخابیه خود باشند چرا که وظیفه ذاتی شوراها تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مناسب، عقلانی و همچنین تقویت جبهه نظارتی است.

وی با بیان اینکه شورا محل اجماع نظرات متخصصان و کارشناسان امر بوده و باید خروجی آن منطقی و به نفع شهروندان باشد، گفت: ما اگر امروز در حوزه اجرا با برخی چالش‌ها، مشکلات و نگرانی‌ها روبه‌رو هستیم ناشی از ضعف نظارت‌ها در شورا و شهرداری است که متأسفانه نتوانستیم بر فرآیند کار پیمانکاران و کارفرمایان نظارت دقیق داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل تصریح کرد: ‌برای رفع این معضل ضرورت دارد کمیسیون‌های تخصیصی با حضور کارشناسان و متخصصان امر تشکیل شده و ضعف‌ها و نارسایی‌ها برطرف شود که این خود شورا را از آفت روزمرگی نجات می‌دهد.

شاکر با یادآوری اینکه پیمانکاران و مجریان پروژه‌ها در انجام وظایف خود باید تحت نظارت و کنترل دقیق باشند، افزود: ما بعد نظارتی خودمان را باید به شرایط ایده‌آل برسانیم و اجازه ندهیم مجریان و پیمانکاران پروژه‌ها از این خلأ سوءاستفاده کنند چرا که ما یک ضعفی را در بدنه نظارتی و فنی شهرداری شاهد هستیم که باید به نحوه احسن برطرف شود.

افزایش نرخ بیمه‌ها بدون انجام تعهدات خاص

عضو شورای شهر اردبیل به طولانی شدن پروسه اجرای پل روگذر قدس اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما انتظار داشتیم زودتر از این عملیات اجرایی این پل که همه منتظر آغاز اجرای آن هستند، شروع می‌شد اما تاکنون این امر محقق نشده است.

شاکر در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این پروژه که با هزینه 100 میلیارد تومان به عنوان عظیم‌ترین پروژه شهرداری اجرایی می‌شود که از پیمانکار و سرمایه‌گذار دعوت شده در عملیاتی شدن آن همت کنند.

وی کمبود منابع اعتباری را از مشکلات و نارسایی‌های جدی بیان کرد و گفت: اگر 30 درصد اعتبارات این پروژه از سال قبل تأمین می‌شد قطعاً یک سال پیش عملیات اجرایی آن انجام می‌شد و در چنین اوضاع و احوالی شورا و شهرداری گرفتار نمی‌آمدند.

شاکر کاهش منابع درآمدی شهرداری را به دلیل رکود ساخت و ساز و بازار مسکن بیان کرد و افزود: هر رکودی که در شهر انجام می‌شود اولین ضربه آن متوجه شهرداری است چرا که درآمد شهرداری به شکل مستقیم وابسته به درآمد مردم است که با کاهش و تعدیل آن قطعاً در این زمینه معضلات و نارسایی‌های زیادی به وجود می‌آید.

وی مشکل بیمه و هزینه بالای پرداختی از سوی سازندگان بنا را یادآور شد و اضافه کرد: در حالی هموطنانمان برای ساخت و سازهای خود باید 15 میلیون تومان هزینه بیمه پرداخت کنند که کمتر از این رقم برای اخذ پروانه به شهرداری پرداخت می‌کنند در حالی که بیمه‌ها هیچ تعهدی را نیز نپذیرفته و قبول ندارند که در این زمینه باید قوانین و مقررات مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/62006/ش30


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


[ سه شنبه 17 تير 1393برچسب:, ] [ 1:49 ] [ پیمان شیرینی ]


منوی سایت

لینک های مفید

کاریکاتور
معرفی کتاب

سوال از شما پاسخ از مسئولین

download

صرفاجهت اطلاع

دانلود موزیک

امار سایت

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 18
بازدید کل : 114885
تعداد مطالب : 290
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1